Sider

torsdag den 12. juni 2014

Lidt om diæt i Norge

Turen til Norge gav fin anledning til endnu engang at hoppe på bølgen om diæt, forhåbentlig med resultater denne gang.

Jeg har fået en rigtig fin plan, med flere valgmuligheder pr måltid. Tænk da jeg så planen, tænkte jeg at der er jo masser af muligheder, det bliver fantastisk. - At jeg så har spist det samme hver dag i 1 uge er en helt anden snak.

Det giver sine udfordringer at være i Norge under min diæt, ikke fordi det er svært at modstå fristelser, det går overraskende godt, men fordi der er mange ting der ikke forhandles i Norge.
Min slik træng i DK kan ofte reddes af en omgang isis is, hvilket er helt legalt som mit afsluttende aftenmåltid. Men i Norge fås ikke isis, og ej heller noget tilsvarende.
Skyr er en by i rusland, hvis du spørger en nordmand vil de mene der sælges skyr i alle forretninger. Det gør der på sin vis også, men det er proppet med sukker og smag, det er umuligt at få neutral skyr.
Det er lykkedes mig at finde noget skyr med bær, der ikke er tilsat sukker, men der er jo stadig det ekstra i fra frugten, og en masse sødemidler.

Cheasy produkter er ej heller at finde, har endnu ikke stødt på noget light yougurt. Det bedste alternativ der er fundet er almindelig cultura uden smag, men der er her en del mere fedt i en dansk cheasy yougurt.

Jeg havde da ikke skænket det en tanke, at det kunne være svært at få tilsvarrende produkter. Der findes da også rigtig mange fx diabetes patienter i det Norske, de har bare ikke samme udvalg som danskere. Hvor jeg dog føler mig priviligeret over at være dansker, når det kommer til udvalget af fødevarer.

Min kære mor lavede noget lækkert hjemmelavet musli til mig inden jeg tog afsted, de små glæder er store i Norge, jeg priser mig lykkelig over luksusen af noget der smager kendt.

Aftensmad / mellemmåltid /morgenmad

Skyr med mandler / hjemmelavet musli

Ingen kommentarer:

Send en kommentar