Sider

tirsdag den 24. juni 2014

Weekendens besøg

Vi var så heldige at vi i denne weekend fik besøg af min venindes kusine.
Det er fantastisk rart at der sker lidt afveksling i hverdagene, så går dagene det hurtigere.
De gik så lige hurtigt nok i weekenden, for inden vi havde set os om skulle hun hjem igen.
Vejret var selvfølgelig det værste vi har haft hele weekenden, og vores tanke om at skulle køre atlanterhavsveien, og vise det smukkeste natur frem i det område vi bor i, blev mindre smukt, og noget mere våd end beregnet.
Sissel havde glædet sig til at skulle ud i Kristiansund natteliv, wonder why blev spørgsmålet senere, men det var planen for de to piger. Jeg var noget i tvivl om jeg skulle med, i det jeg ikke kunne drikke, og viste at jeg til trods for manglende alkohol ville være træt om lørdagen.
Jeg tog med på cafe, og drak en kop kaffe, og pigerne tog videre på en bar.
På cafeen blev Sissels kusine offer for en 70+ årige mand der synes hun var yderst sød, og mente han skulle sætte sig over ved samme bord som os. Det blev forsøgt flere gange pænt at sige at hun ikke var interesseret, og han ville bare tale sagde han. Ja, det er vældig fint, men vi er faktisk ikke gået på cafe for at bruge tid med dig, men med hinanden. Det endte med vi blev skældt ud, fik at vide at danskere var uhøflige, og ikke vant til det sociale liv, samt han havde været viking og ville stjæle alt olien, så danskerne ikke fik andel i det. Godt så!
Nattelivet, havde generelt ikke været værd at skrive hjem om. Det første store diskotek var der flere ansatte end kunder, det andet sted var snusket og +40. Den sidste bar, var helt proppet med mennesker, mere end hvad rart var, og meget blandet klientel på alt fra 18-65 år. Barrerne lukker kl 02, det fandt de ud af til deres store ærgelser da vi først gik fra cafeen kl 00.30.
Konklusionen blev derfor, at Kristiansunds natteliv er ikke værd at rejse efter, men naturen, og området derimod er forsat enormt smuk, men væsentlig smukkere på en solskinsdag.

Jeg blev temmelig udfordret på min diæt under denne weekend. Mit vægttab går stille og roligt ned, og ville formentlig gå meget hurtigt den anden vej, så ville ikke spilde hårdt arbejde på en burger king menu. Selvom den fristede enormt meget. Jeg modstod derfor burger king menu, cafe mad og biograf slik i denne weekend, og hvor svært det end var i situationen, og hvor meget jeg stadig har lyst til mega usund mad, og en masser kulhydrater er jeg glad for jeg ikke gjorde det. Tilgengæld var det yderst frustrende for mig at man på cafeerne ikke kan få en cafe latte uden sødmælk / kaffefløde. Så jeg måtte tage mig til takke med et glas vand, mens pigerne fik lækker pastaret, og mega cheesecake til dessert.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar